Forum Twierdza Fantasy
Witaj, wędrowcze. Otwórz wrota Twierdzy i spocznij w karczmie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Fantasy Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mimir
Władca Twierdzy



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Soertan

PostWysłany: Nie 14:59, 28 Lis 2010    Temat postu: Zasady

Więc tak:

ŚWIAT:

Rozwój technologiczny jest na poziomie mniej więcej warhammerowym, choć świat wiele wspólnego z warmłotkiem nie ma. Jako bogów czci się bohaterów dawnych czasów, i, co ciekawe, za ich przyczyną faktycznie dzieją się czasem cuda. Magia bazuje na władzy nad materią, energią i na kontaktach z potężniejszymi istotami, jak bohaterowie-bogowie i demony. Dusza każdej istoty jest źródłem magicznej mocy, lecz nie każdy jest w stanie nauczyć się tą mocą posługiwać. Każdy, kto korzysta z magii w środowisku ludzkim, a nie należy do któregoś z Zakonów albo do magów bitewnych, jest karany. Nie dotyczy to innych tajemniczych ras, o których tylko słyszeliście. Poza dominującymi religiami, istotną rolę odgrywają kulty smoków oraz potężnych istot, nazywanych demonami. Te demony nie są raczej z gruntu złe, jednak są nieprzewidywalne i potężne, więc można się ich obawiać. Niektóre z demonów są sojusznikami bogów-bohaterów, inne nie.

Polityka:

Żyjecie w jednym z dziesiątek wciąż ze sobą walczących małych państewek, często miast-państw, które powstały kilkadziesiąt lat temu po rozpadzie gigantycznego państwa, które zajmowało cały kontynent. Państwo się rozpadło po przedwczesnej śmierci wodza, zwanego po prostu Wodzem.

Największą władzę polityczną mają ugrupowania, które nie zważają na granice - Zakony, organizacja określająca siebie jako "magowie bitewni" (których nikt od wielu lat nie widział na polu bitwy), różne gildie złodziejskie i organizacja skrytobójców o prostej nazwie "nóż".

Religia:

Uznanymi bogami są:
Mir Sprawiedliwy - za życia wielki wojownik, pierwszy paladyn. Uznany za pana prawa i słońca oraz patrona paladynów, mnichów i Zakonu Światłości.
Waladan Obrońca - za życia brat Mira, i najpotężniejszy mag w historii. Patron Zakonów oraz, podobno, pierwszy przywódca magów bitewnych.
Namarra Łagodna - patronka natury, zgody i miłosierdzia. Czczą ją lekarze, uzdrowiciele i druidzi.
Onis Szubrawiec - patron nocy. Czczą go skrytobójcy, złodzieje, ale także strażnicy miejscy.

Zakony magów:

Wulkanu, Oddechu, Światłości, Ziemi i Płomienia.

Zakony kapłańskie i ew. paladyńskie poszczególnych bogów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mimir dnia Nie 19:22, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nali
Orator



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Loren

PostWysłany: Pon 17:55, 29 Lis 2010    Temat postu:

tyle zasad na razie starczy, w trakcie dojdą pewnie nowe, na bieżąco będzie się uaktualniać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Fantasy Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin